Problem z wycieraczkami - nie działają

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fab1
    Classic
    • 2011
    • 29

    Problem z wycieraczkami - nie działają

    loyd, myslis ze po 3 tygodniowym spoznieniu warto az takie działa wytaczac? Może...
  • amlas
    Ambiente
    • 2010
    • 130
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Problem z wycieraczkami - nie działają

    Kilka miesięcy temu przestały mi działać wycieraczki z przodu auta. Bez żadnych wcześnieszych usterek po prostu nie włączyły się. Po kilku godzinach zaczęły działać jak gdyby nigdy nic. Problem pojawił się jeszcze ze dwa razy - wycieraczki nie działają, a po kilku godzinach znów działają.
    Dodam jeszcze co istotne, że nie ma żadnych przypadłości typu wycieraczki się zacinają, dojeżdżają do połowy szyby czy powoli pracują. Nie po prostu się nie włączają a po tem działają normalnie.

    Używałem szukajki i było napisane, że zapieczone, brud itp. Nie rozbierałem tych wycieraczek bo jak czytałem nie jest to zbyt łatwei można zerwać trzpień itd.

    Co można sprawdzić, żeby wyeliminować wszystko poza tym zapieczeniem się.
    Przekaźniki jakieś (może coś nie styka czy co?), bezpiecznik, gdzie tego szukać?
    "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
    Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

    Komentarz

    • sas2109
      Drive
      • 2011
      • 80

      #3
      Przekaznik masz pod kierownicą, w O1 przed liftem to taki duzy o numerze 377. W srodku sa styki, mozliwe ze wymagaj przeczyszczenia. Mialem ostatnio troche inny problem wycieraczki nie chcialy sie zatrzymac w pozycji 0, postanowilem zaczac od sprawdzenia przekaznika, niestety nic to nie dalo skonczylo sie na rozwiercaniu silniczka wycieraczek.

      Komentarz

      • Qefas
        Classic
        • 2011
        • 26

        #4
        To ja mam problem z tylną wycieraczką z kolei. Potrafi w trybie wyłączonym sama się uruchomić, np. przy dodawaniu gazu czasami się uruchamia, próba wyłączenia nic nie daje, no i w konsekwencji przy suchej szybie potrafi się zaciąć.

        Słyszałem gdzieś, że można odłączyć silniczek z tyłu, ale no wolałbym mieć ją sprawną skoro jest
        Skoda Octavia 1,9 TDI ASV 2003 r.

        Komentarz

        • panton
          Classic
          • 2010
          • 18

          #5
          A może coś nie łączy przy samym przełączniku,albo przy wtyczce do silniczka.Mi wycieraczki stawały w połowie szyby i musiałem rozbierac cały mechanizm miałem skorodowany jeden czpień od wycieracki,był tak zapieczony że nie mogłem go wybic i musiałem kupic nowy mechanizm na allegro.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez panton
            A może coś nie łączy przy samym przełączniku,albo przy wtyczce do silniczka.Mi wycieraczki stawały w połowie szyby i musiałem rozbierac cały mechanizm miałem skorodowany jeden czpień od wycieracki,był tak zapieczony że nie mogłem go wybic i musiałem kupic nowy mechanizm na allegro.
            mógł paść wyłącznik krańcowy, lub kończą się szczotki na silniczku. Próbować reanimować silniczek oczyścić styki nowe szczotki jak nie pomoże to czeka wymiana silniczka (droga)
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • niedziela67
              Elegance
              • 2007
              • 767
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              spróbuj popryskać np wd czpienie pod ramionami wycieraczek, reszte masz na pw
              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

              Komentarz

              • krisoctav
                Rider
                • 2008
                • 417

                #8
                rozbierać wycieraczki nie jest to trudne trzeba cierpliwości jak nie dasz radze to na sieci można kupić zamiennik ja swoje rozebrałem trochę cieżko wyjąć na styk ale jak już wyszło to powolutku samo się rozebrało dużo wd aby rozruszać i wyjąć a jaka frajda po naprawie najważniejsze pamiętać ustawienia mechanizmu aby później po złożeniu nie trzeba dużo kombinować z ustawieniem ruchu wycieraczek

                Komentarz

                • ralph7
                  Classic
                  • 2011
                  • 5

                  #9
                  To ja się podłączę ze swoim problemem z wycieraczkami.
                  Problem mam identyczny jak kolega amlas, czyli raz działają a raz nie, żadnych zatrzymań w połowie szyby, czy też spowolnień.
                  Sprawdzałem już przekaźnik, działa jak należy. Dostałem się do mechanizmu i oprócz słynnego problemu zapiekania się sworzni zakładam, że możliwa jest też awaria silniczka.
                  Poszukując nowego na wymianę znalazłem dwie wersje:
                  http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=710 - nowy typ
                  http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2197 - stary typ
                  U mnie jest ten drugi (stary typ).

                  I teraz moje pytanie, czy ktoś próbował już podmienić ten nowszy typ silnika zamiast starego? Problemem jest przede wszystkim wtyczka (5pinów w starym i 4piny w nowym).

                  Komentarz

                  • krisoctav
                    Rider
                    • 2008
                    • 417

                    #10
                    ja bym nie kombinował u kupił taki silnik jaki masz w aucie a propo aby padł to nie wiem jak się by musiał zepsuć posiada termobimetalowy bezpiecznik więc ciężko go zepsuć

                    Komentarz

                    • ralph7
                      Classic
                      • 2011
                      • 5

                      #11
                      Chodzi o to, że udało mi się dostać ten nowszy typ silniczka i chciałbym go jakoś wykorzystać. Znalazłem informacje dot. zamiany wtyczki na forum golfa:
                      wtyczka 5 pinowa
                      1 sw/gr
                      2 gn/ge przechodzi w bl - do pinu 4 T18a - przekaźnik wycieraczek
                      3 gn przechodzi w bl/sw - do pinu 11 T18a
                      4 gn/sw przechodzi w bl/ge do pinu 5 T18a
                      5 br - masa

                      wtyczka 4 pinowa
                      1 gn/ge - pin 5 T18a
                      2 gn - pin 4 T18a
                      3 gn/sw pin 11 T18a
                      4 masa
                      Ale nie ma nic o pinie 1 w wtyczce 5pinowej.
                      Teraz nie wiem, co z tym czarno-szarym kabelkiem.

                      Komentarz

                      • mihhau
                        Classic
                        • 2011
                        • 12

                        #12
                        Zamieszczone przez sas2109
                        Mialem ostatnio troche inny problem wycieraczki nie chcialy sie zatrzymac w pozycji 0
                        Zamieszczone przez panton
                        Mi wycieraczki stawały w połowie szyby
                        mam właśnie takie objawy. raz jest ok a innym razem przy wyłączeniu wycieraczek (raczej nie ma znaczenia kiedy zacznie pracować, trzeba jedynie wykonać ruch manetką).

                        jak zaczynają wycieraczki pracować to albo nie słychać przekaźnika a jak juz go słychać to wycieraczki stają dopiero po kilku etapach pracy. przyczyny szukać w przekaźniku, manetkach czy raczej przy silniczku wycieraczek?

                        Komentarz

                        Pracuję...